Digital marknadsföring

Jag brukar försöka tipsa folk om hur de ska tänka när det gäller hemsidor och sociala medier och det gäller ju både privatpersoner och företag. När det gäller personliga hemsidor är jag gärna behjälplig med att ge feedback på vad som är bra och vad som kan bli bättre, och på sociala medier kan jag tipsa om säkerhet och vad som är OK att säga. För företag handlar det mer om marknadsföring och hur man ska göra för att synas för sina potentiella kunder. Förr var det kanske lite enklare, man satte in en annons i tidningen och hoppades att folk som läste den skulle se ens företag och produkter. Idag har vi en ständig ström av influenser omkring oss och den digitala marknadsföring som krävs måste vara "spot on" för att tilltala rätt personer. 

Alla googlar!

Så är det, vill man veta något idag så googlar man. Det har till och med blivit ett begrepp "Har du googlat eller?" är en fråga som ofta dyker upp i olika sammanhang. Det är också där du vill synas. När någon söker efter en produkt, eller en tjänst, så vill du att ditt företag kommer så högt upp som möjligt i listan. Det beror på att de allra flesta väljer att besöka de 5 översta svaren de får. För att hamna där behöver du sökmotoroptimering och hos puffer.se kan du faktiskt få gratis SEO-analys för att se om din marknadsföring fungerar. Om inte, kan de också hjälpa dig att komma rätt. 

20 feb 2019